lauantai 9. tammikuuta 2016

WINTER ESSENTIALS









Before I came back to Finland I spoke with my mom on the phone and she warned me of the changed weather conditions here. I left a +5 celsius, rainy, and windy Finland to come back two weeks later to -25, snowy, beautiful winter wonderland. I didn't have a winter coat with me in London because it was warmer and I thought it would be same temperature here like it was before I left but nope it didn't go so. So what a perfect excuse to buy a new winter coat. Actually I didn't have yet a parka style coat so this is just a needed staple piece for my collection. I love the light beige, creamy colour which usually compliments my skin tone. The length is also good ending in the middle of the thigh to keep me warm in the winter and for my body proportions to look balanced. 

The only thing with this coat that is a bit annoying is the waistline which was clearly designed for a bit shorter woman as it hits me 10 cm above my actual waist. Plus the sleeves are a bit too short. I noticed these things in the shop while trying the coat but I liked the coat so much overall I thought I'd just deal with it. Sometimes as a tall woman I have to make some compromises with the clothes. While shopping it's good to check these things and to evaluate the piece which you're going to buy. If you want to invest to some good quality classic piece you want to make sure it fits perfectly and sometimes you just have to make compromises like I did this time as I was shopping in the sales and in a bit of rush but that's okay. I bought the coat from London a shop called TK Maxx and the brand is "Mon Buofon" which is new to me. I guess it's some French clothing brand.

The rest of the outfit is just a basic black jeans and sweat shirt. The shoes which I'm obviously wearing when the temperature drops are the Joan of Arctic boots from Sorel which I think are so cute and comfy and go perfectly with the Scandinavian winter style. 

                                                                                                      Coat - Mon Buofon
                                                                                                      Jeans - Topshop
                                                                                                      Shirt - H&M
                                                                                                      Scarf - H&M
                                                                                                      Hat - Helly Hansen
                                                                                                      Shoes - Sorel

Ennen Suomeen paluuta jutellessani äitini kanssa puhelimessa hän varoitti sääolosuhteiden Suomessa hieman muuttuneen. Lähtiessäni Lontooseen taakse jäi +5-asteinen, sateinen ja tuulinen Suomi, mutta palatessani täällä odottikin -25 luminen upea Talvi-Suomi. Lontooseen en ollut pakannut talvitakkia, sillä sää oli siellä lämpimämpi kuin Suomessa ja oletin säiden pysyvän täälläkin samanlaisina kuin ennen lähtöäni. Eipä mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Toisaalta mikä täydellinen tekosyy ostaa uusi talvitakki. Itse asiassa tämä takki oli kyllä loistava klassinen lisäys kokoelmaani, sillä parkaa tai sen tyylistä takkia en vielä omistanutkaan. Rakastuin vaaleaan kermaiseen (beigeen?) väriin mikä yleensä sopii ihoni ja hiusteni sävyyn loistavasti. Myös takin helman pituus reiden puoliväliin on imarteleva ja pitää ihanasti lämpimänä pakkasilla.


Ainoa asia mikä takissa hieman ärsyttää on sen vyötärö, sillä takki on selkeästi suunniteltu hieman lyhyemmälle naiselle. Takin vyötärö jää minulla nimittäin noin 10 cm luontaisen vyötärölinjani yläpuolelle. Lisäksi takin hihat ovat hieman liian lyhyet. Huomasin nämä jo takkia sovittaessani, mutta tykkäsin takista muuten niin paljon että päätin vaan elää näiden kanssa. Joskus pitkänä naisena täytyy tehdä kompromisseja vaatteiden kanssa. Shoppaillessa nämä asiat on aina hyvä tarkistaa varsinkin jos haluaa sijoittaa hyvään laatuun, istuvuuden tulee olla täydellinen. Ihannetilanteessa ostaminen olisi aina tällaista. Joskus sitten täytyy tehdä kompromisseja, kuten minä tällä kertaa shoppaillessani alennusmyynneissä pienessä kiireessä ja se on ihan ok. Takin ostin Lontoosta TK Maxx-nimisestä kaupasta ja merkki on "Mon Buofon", joka ei ollut minulle entuudestaan tuttu. Varmaan jokin ranskalainen vaatemerkki.

Muuten asu onkin aika perusmeininkiä mustine farkkuineen ja kollaripaitoineen. Kengät, jotka minulla menevät jalkaan lämpötilojen laskiessa, ovat nämä Sorelin Joan of Arcticit. Kengät ovat mielestäni todella söpöt ja mukavat sekä sopivat loistavasti skandinaaviseen talvityyliin.

                                                                                                            



                                                                                            Wish you a happy Saturday! Mukavaa lauantaita!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti